صفحه اصلي
اخبار
اخبار نهاد کتابخانه‌های عمومی
اخبار ویژه هفته کتاب
البوم
بازديدها
تصویر روز: مؤلفه های مؤثر بر تولید
تصوير ها
جشنواره قصه‌گویی
زمان ديجيتال سرور
شعار سال
کتاب‌خوان آذرماه
گزارش تصویری
لینک های نهاد
مطالعه مجازی
منو
موسیقی
نشست کتاب خوان
نهاد ها و سازمانها
ورود
اخبار
همایش تکاب
1397/8/28 دوشنبه همزمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی؛ همایش آسیب‌شناسی ترویج کتابخوانی در شهرستان تکاب برگزار شد با هدف بررسی موانع مطالعه، همایش آسیب‌شناسی ترویج کتابخوانی در شهرستان تکاب برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، همزمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، همایش آسیب‌شناسی ترویج کتابخوانی با حضور مسئولین، اساتید، نویسندگان و علاقه‌مندان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تکاب برگزار شد.
در این همایش، سجاد نعیمی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: هدف این همایش استفاده از نظریات کارشناسان برای بررسی موانع پیش روی مطالعه است. وی بررسی نقش آموزش در ترویج کتابخوانی، ارائه راهکارهای عملی جهت برون‌رفت از بی‌توجهی به کتاب، عوامل عدم استقبال از مطالعه و بررسی میزان اثربخشی کتابخانه‌های عمومی را از محورهای همایش بیان کرد.
حجت‌الاسلام عیسی برادری امام ‌جمعه تکاب با گرامیداشت هفته کتاب و تقدیر از تلاش‌های کتابداران شهرستان گفت: بی‌تردید این پیشرفت‌هایی که امروزه در علوم مختلف شاهدیم بنیانش بر پایه کتاب و مؤلفان کتاب نهاده شده است.
برادری افزود: امروزه فضای مجازی رقیب بسیار سرسخت برای کتاب و مطالعه گردیده است طوری که ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در استفاده ناصحیح و کنترل نشده از فضای مجازی دارد.
آذر افشاری کارشناس و آسیب‌شناس در این همایش گفت: ابتدای امر برای ترغیب نسل آینده به مطالعه باید از کانون خانواده شروع کرد و مادران حتی‌الامکان در دوران بارداری و جنینی و هم چنین بعد از تولد، مطالعه را با لالایی‌هایشان آغاز کنند.
وی اشکالات نظام آموزشی را یکی دیگر از آسیب‌ها دانست و گفت: دغدغه اصلی امروزه دانش آموزان قبولی در کنکور و دانشگاه است و تکالیف زیاد و حضور در کلاس‌های بی‌ثمر کنکور مانع مطالعه آزاد می‌شود.
آذری افشار مشکلات اقتصادی مردم، ظهور فن‌آوری‌های نوین (مثل تلویزیون، تبلت، رایانه و...)، در حاشیه بودن کتابخانه‌ها، عدم توجه مسئولین به کتابخانه، فرسودگی ساختمان و تجهیزات کتابخانه، تعامل و رابطه پایین میان آموزش ‌و پرورش و اداره کتابخانه‌های عمومی و دانش کم مربیان و معلمان را از دیگر موانع رشد مطالعه عنوان کرد.